måndag 12 maj 2008

Skaparlust!

Fick sån skaparlust i förra veckan, men var så förkyld så när jag väl satte mig så orkade jag inte göra nånting =( Sen blev det ju sommar & då kunde man ju inte sitta inne hela dagarna... Men en lo & två swappar är påbörjade iaf... Här kommer lite kort som jag gjorde för nån vecka sen, men som fastnade i kameran...
Älskar mönster pappret på dessa två korten! Köpte det på vår lilla hobby butik i stan, tror det är från panduro (som hon är återförsäljareför), det är ett helt häfte med 48 papper (24 motiv) som heter "Nanna's kids" Massa mysiga papper med embossing & glitter på de flesta. Stämpeln är en tidig Tilda, tror det var min första ez monterade stämpel... Tycker hon är så söt!!!

Denna stämpeln fick jag i födelsedags present av Helena (landstoken) när jag fyllde år för en månad sen, en söt Flisan-stämpel som helena är återförsäljare för.
Här är en av de ur-söta drakarna från cards of Maria TACK millas för det fina uppstämplade motivet, har nu köpt två egna drakar, puffen & den med ballonger (fast de ligger hos min kusin & väntar på att få komma hem så jag har inte set dem än...). Måste säga att jag tyckte nog kotert var finare innan jag satte dit pluttarna på bandet, men gjort är gjort...

För övrigt är det bara en äckligt jobbig förkylningsperiod i familjen nu, började med att min pappa blev "mer förkyld än han varit på 20 år", sen åkte Dedde (min sambo) dit, sen Amanda för drygt en vecka sen & så jag själv förra söndagen, så typiskt bara för att jag hade en massa inplanerat i börjag av förra veckan... Allas förkylningar utom Amandas har börjat rätt till sig nu, men hon den lilla stackaren har varannandags feber & hosta som bara blir värre & värre, så idag ringde jag doktorn så vi ska få komma dit i em. HOPPAS att hon får något mot sin hemska hosta I fredags började hon hosta så att hon kräktes & det har fortsatt hela helgen, igår kräkte hon ner hela bilstolen & inatt halva sängen, min stackars stackars lilla älskling! & lite synd om mig & dedde som måste torka upp det också... Tur för mig att min förkylning gjort så att jag inte känner vad nånting luktar längre... ojoj vilket svammel det blev...

4 kommentarer:

Camilla sa...

Me like hjärta kortet...

Ha det gött.
Kramar Millas

http://lottafruh.blogg.se sa...

Jättefina kort du har gjort eländiga förkylningar! Hoppas att ni blir bättre snart!
Vårkram,
Lotta/ FruH

Camilla sa...

Aha du har köpt ballongdraken... Blink blink..Hihi.

Kramar

Anonym sa...

Här inne har jag nog ine varit förut. vilka fina kort du gör! jätte härliga färg kombinationer