fredag 30 maj 2008

Första fisketuren, nytt hus & ett litet album...

Hmm så fort en vecka går! I söndags (morsdag) åkte vi (jag, dottern, sambo, svägerska, hennes kille & svärmor) på en liten båt tur, Amandas första =) Sååå härligt väder! Blåste en massa på land, men konstigt nog märktes det inte av ute på sjön! Gick i land på en udde & fikade, men där var lite små kyligt (skugga & blåsigt...) så vi åkte vidare till en annan ö. Lä, soligt & helt underbart vackert! Hoppas på fler sådana guldkorn denna sommar! Vad Amanda tyckte om båt turen? Hon verkade trivas, sa inte så mycket men det var nog rogivande för hon sommnade i farmors knä på vägen hem =)
Här är vårat nya hus! i måndags restes äntligen väggarna & nu i veckan har de börjat lägga taket, invändigt ska vi göra det mesta själva, så nu börjar slitet! Om allt går som planerat hoppas vi kunna flytta in till jul...

Gjorde ju ett album till särmor till morsdag, sen hade jag tänkt köpa ett färdigt album med plastfickor till mamma, men det var ju slut i hela stan & sent ute som jag var så han jag ju inte beställa nåt... Som tur var så hade de lösa plastfickor på Bokia så det blev till att göra ett till album... Gjorde ingenting, det var så kul att göra så nu håller jag på med ett till som en kompis ska få & jag planerar att göra till mina egna recept också...

2 kommentarer:

Camilla sa...

Vilket fint hus ni har:). Mysigt att göra i ordning även om det blir slitigt. Lycka till!!!

Kramar

http://lottafruh.blogg.se sa...

Halloj gumman, tack för din gulliga ord, jag blir såå glad!
Vad skoj med erat hus och se hur det växer fram. Håller med ejom att en stilla båttur är ett riktigt guldkortn,liksom dina fian receptböcker som jag blir alldeles
lyrisk över!
Skuttåkram,
Lotta/ FruH