torsdag 22 maj 2008

Recept album

Har gjort ett album till min svärmor i morsdag present. Albumet är 18x15 cm & sidorna innuti är 15x15 cm. Pärmen är en bit kartong som jag har klätt, slagit hål i & bundit samman med band & garn, det är inte riktigt så stadigt som jag hade tänkt mig, men jag är ändå ganska nöjd med resultatet.


Har även gjort mitt första crisscross kort, en väldigt trevlig teknik. Valde att klistra fast det på insidan av pärmen så att hon alltid ska komma ihår när hon fick albumet... Såg att M-et i muffins hade halkat på sniskan när jag scannade, det ska givetvis va lika rakt som de andra bokstäverna (men lata jag orkade inte scanna sidan igen...).
Rabarbersaften var upprinelsen till hela albumet, endag frågade hon om jag hade något bra rabarbersaft recept & det hade jag fast inte i huvudet & efter lite funderande kom jag på att ett helt litet album med bara rabarber recept kunde va trevligt som morsdag precent.
Rabarberkaka med choklad... kan bara säga mmmmmummmms! en klar favorit bland rabarberkakor hos mig! Härligt kladdig & chokladig!


6 kommentarer:

Bodil sa...

Helt underbar liten bok! Den där rosa färgen är ju precis som rabarbersaftens.
Kram Bodil

Camilla sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Camilla sa...

Hmmm skrev helt fel på förra kommentaren så jag tog bort den:)

Såg ju att det var svärmor som skulle få boken.. Hon kommer att bli jätteglad, den är jätte fin.
Den är ju rååååååsa, så snyggt.

Du gör mycket fina saker

Kramar

Cornelia sa...

Så fint du har hållit dej till "rabarberfärgerna". Hon kommer att bli hur glad som helst!!

http://lottafruh.blogg.se sa...

WOW vilken fin bok, den kommer alla gånger att uppskattas nu i rabarbertid och allt!! Härliga färger och fina detaljer, så fin!!
Ha det gott!
Kram,
Lotta/ FruH

monica sa...

Underbar!!! får nog göra en egen receptbok med bara rabarberrecept! Kul att du gillade receptet på kakan i swapen. Kan tipsa om ännu en underbar kaka med rabarber o cashewnötter i senaste "arlaköket"! Enkel o mycket god =)
Ha en bra dag!
*kram*