torsdag 11 september 2008

Journal jar (typ) & inskolning

Tänkte göra en journal jar till min mormor i julklapp, fast sen kom jag på att det nog är lika bra att ge henne den med en gång (hon blir ju inte yngre...) dessutom är jag lite otålig ;). Fast jag kom fram till att skippa burken & skriva frågorna direkt i boken (hade jag vart smart hade jag klistrat in frågorna istället för min handstil är förskräcklig, dessutom är det ju MÅNGA frågor...). Tycker iaf att utsidan på boken blev fin!
Sen så har det vart inskolnings start för Amanda å dagis, det går bra hon verkar trivas. Men det märks så tydligt på henne att hon är en liten iakttagare/grubblare. Stod bara & tittade på allt & alla både första dagen inne & första dagen ute, men det lossnar mer & mer för varje dag som går. idag klarade hon sig utan mig nästan hela tiden så det ska nog inte bli några problem att lämna henne där!

4 kommentarer:

Camilla sa...

Vilken fin bok det blev till mamma!

Klart du ska gföra ett minialbum du åxå.

Ska nog blinga till mitt till lillan lite mer, sen ska jag göra ett stort till en kompis lilla kille och ett litet till min som:).

Ha det så bra i helgen!

Smurfan73 sa...

Kul att det går så pass bra för lilla dottern att börja på förskolan =)
Har läst på landstokens sida om scrapträffen i Ljungby nästa lördag. Skulle gärna kommit men nu är det så att mannen min ska på bio den em-kvällen. Så jag blir hemma jag.... Får väll sitta och scrapp i min vrå i källaren jag hihihi !! Tack för alla snälla kommentarer du lämnar i min blogg ! Kjamisss

Li@n sa...

Vilken bra idé, tycker inte heller att du ska vänta med att ge den. Om inte annat för att det är så roligt att se reaktionen hos den som får den när man lagt ner själen i något. Nä sånt ska man inte vänta med. Vad är det för frågor i boken? *nyfiken* blir sugen på att göra en likadan.
Förståndig liten tjej du har som kollar läget innan hon kastar sig in.
Må så gott
kram

http://lottafruh.blogg.se sa...

Skönt att det går bra med inskolning och att hon trivs! En av mina töser är en klar iakttagare och man för höra härliga vinklingaran från hennes syn! Ack, ja det är väl tur att vi alla inte är lika!
Jättefina kort har du med gjort, ditt bröllopskort är bedårande!
Ha det bäst!
Kram,
Lotta/ FruH