tisdag 12 augusti 2008

Konfirmationskort & lite hus...

Fick en beställning på två konfirmationskort, trodde den säsongen var över... men men tydligen inte (tur för mig...). Korten är till samma kille & hon som beställde dem gillar inte "bebis" stämplarna (magnolia) så där rök min konfirmations/dop magnolia... Den enda konfirmations aktiga jag har... Lyckades iaf hitta lite kul bilder i clip art som jag kunde inspireras av.
Här gjorde jag lift av ett eget kort från förra året, fast utan magnolia änglen så fick jag leta upp lite annat att trixa dit, en duva som jag fått av någon (vet ej vem) & ett kors med mall från clip art ut klippt i dubbelhäftande papper & sen strött guld stenar över, blev rätt fin effekt tycker jag... (Nya kortet över & gamla under).

Här kommer en bild inifrån huset, Dedde står i finhallen & jag i grov entrén/tvättstugan. Där lådan står ska bli en toalett, bakom Dedde köket. Till vänster om köket är allrummet & till vänster om mig, sovrum (som när övervåningen är klar ska bli arbetsrum). Skulle tagit bilder utifrån också, men det ös regnade så det får tyvärr vänta till nästa gång... Taket är iaf nästan klart & de ska börja på verandan sen.

3 kommentarer:

Kamilla sa...

Finns det konfrimander kvar...det trodde inte jag heller ;)
Jättefina kort du har gjort!!
& vad kul med ert nya hus! Ert alldeles egna,från scratch ;)

Camilla sa...

Tycker det jättehärligt att ni "snart" har ett egenhändigt gjort hus att få flytta in i. Tänk INGEN annan har bott där. Myyyyysigt!
Du får ta ett likadant kort från samma ställe när det är klart sen. Roligt att se skillnaden.

Och vilka fina konfirmationskort du gjort!

http://lottafruh.blogg.se sa...

Vilka fina konfirmationskort du har gjort med snygga pappersval och detaljer! Roligt att se hur erat hus växer fram! Tur att ni har taket uppe, så som det ösregnar emellanåt!
Jag länkar til dej med!
Trevlig helg!
Kram,
Lotta/ FruH