fredag 1 augusti 2008

Några kort...

Detta kortet har jag gått & klurat på sen i våras/början av sommaren men det tog ett par månader innan det han bli klart. Började med att jag höll på med ett annat kort (tror det finns under maj månad längre bak i bloggen) & när jag latchade runt med löven la jag dem som på detta kortet & tyckte det såg ut som en jordgubbe, då började detta kortet ta form i huvudet, sen blev det ju inte sämre av att jag fick ett uppstämplat motiv av hängel flickan med jordgubben... (tack Citronlime). Det hände tydligen något när jag scannade in kortet, men det upptäckte jag inte förrens jag skulle redigera det & nu har jag inte kortet kvar så det fick bli som det blev... Gillar denna bil stämpeln, tror den är från "pink cat studios" eller nåt sånt, min syster köpte den i ett set med 60'tals stämplar (hon är helt såld på amerikanare med fina fenor...) Ett av mina första kort med punchinella, trodde inte jag skulle använda det när alla började prata om det, kändes inte som jag, men ack så fel man kan ha ibland =) det blev ju riktigt snyggt när man klippte & lekte lite med den!

Här är ett födelsedagskort till min sambo, det har en tendens att bli fiskar på hans kort typ varje år... Kan ju bero på att hans största intressen är fiske & akvarier... Första gången jag stämplade med bubbelplast, & säkert inte den sista, det ger verkligen en mysig effekt! Testade att stansa i wellpapp också, den blev ju lite tillplattad med det blev ändå en ganska kul effekt, så det kommer jag säkert också att göra om!
Detta kortet har jag gjort till juli månads utmaning på Hobbyhuset efter en skiss, rosa & brun känns alltid som en säker färgkombination om man inte orkar leta färger... Så en liten up date om vårt hus... El killen har vart där två ggr nu & det verkar flyta på som det ska, med god hjälp av pappa & Dedde så går det framåt med raska kliv. I tisdags förra veckan var de där & grävde brunnen, kunde nog inte gått bättre än det gick! Sand hela vägen, de grävde så långt armen på maskinen räckte (mellan 6-8 meter tror jag, har inte så bra minne...) de fick iaf köra & hämta två extra cement ringar... dagen efter hade det hunnit rinna till 4 m vatten, pappa & Dedde tömde brunnen & dagen efter så var där 3,5 m vatten igen! De har hunnit smaka det också & det smakar redan gott (fast det behöver tömmas några ggr till så att allt slam & betongsmaken försvinner). Nästa vecka är vår granne snickaren tillbaka & de ska börja lägga pannorna på taket.

Kramar från mig

2 kommentarer:

Camilla sa...

Mycket fint som vanligt härinne. Jättegulligt kort blev det med jordgubben/hjärtat!

Ha det så bra

Massor av kramar från mig!

Anonym sa...

FIna kort! tack för den super gulliga kommentaren .. viste inte att 8 var ett tur nummer i kina .. allid bra att vet .. :) tor inte det blir gifte mål den 090909 .. hihi.. man kan ju alltid hoppas *ler* Om jag fick bestämma skulle det bli det *blinck*