söndag 17 augusti 2008

Tändsticksaskar & tak på huset!

Nu har takpannorna & knutbärdorna kommit på plats, huset ser genast mycket mer färdigt ut! Veckan som kommer ska de fortsätta på verandan & pappa & Andreas ska lägga takplast på övervåningen så att isoleringen ska kunna sprutas dit. Sen går vi & hoppas på att eon ska komma dit innan det blir för fuktigt & mörkt på kvällarna...
Började diskutera altrat på hobbyhusets forum & några länkade till sina bloggar där de visade fina tändsticksaskar de hade altrat (jo jag har sett det innan men det har aldrig blivit av att jag testat) nu blev det iaf två stycken & jag lovar att det blir fler, måste bara köpa hem lite fler askar först...

Denna (med katterna) gjorde jag till mig själv alldeles nyss, vårt tv-rum går i grått & lila/vinrött...
& detta är den alldra första jag gjorde, en liten extra present till min svärmor som fyllde år igår.

6 kommentarer:

Camilla sa...

Vad fina askarna blev! Diggar det med katterna, vadå partisk jag kattälskaren? Inte då *ler.

Vilket fint hus ni har fixat!

Cornelia sa...

Jättesöta askar och så är det så roligt att få följa ert hus!!!

http://lottafruh.blogg.se sa...

Vad fina askarna blev, visst är det skoj att kunna ge bort, samt matcha hemma! Huset ser sååå fint ut, hoppas ni för dit el, för snart blir det ritkigt mörkt om kvällarna!
KRAM,
Lotta/ FruH

Du var för snabb, jag hann inte skriva att du fått en award i min blogg! Du är värd den många gånger om!

Vixen sa...

Fina askar! Och de är ju så roliga att pynta :)

monica sa...

Vad fint huset blir!!!!!
Förstår om ni längtar efter att få flytta in =)

Supersnygga askar, föll pladask för asken med katten *också kattfrälst*!

Man kanske skulle göra en ask till oss själva...här står det GOD JUL året om *ler*

Camilla sa...

hallå igen tjejen!

Du har en award att hämta i min blogg.

ha det så bra!