fredag 22 augusti 2008

Lo & tändsticksask

Har gjort en Lo till veckans utmaning i Hobbyhusets forum det är en lift av en lo som Landstoken har gjort. Inte riktigt mina vanliga färger, den känns ganska höstig fasten fotot är taget en sommar dag... Ville iaf använda papprena som jag fick i en grisen i säcken väska som jag köpte på mässan i Halmstad i somras
& så har jag pillat ihop en tändsticksask till, en stor variant denna gången, fast på nåt vis så var de små nästan ännu roligare att göra, kanske för att jag fick användning av alla småstämplar jag har som aldrig blir använda annars... Ska snart åka ut till romborna & laga middag åt snickarna (pappa & Andreas har tagit ledigt från ordinarie jobben idag för att snickra). De ska lägga plast på insidan av taket för snart ska isoleringen sprutas dit. Plåt slagaren har vart där i veckan också, så nu är det stuprör (heter det så?) på huset, så nu kan det regna hur mycket det vill ;)

3 kommentarer:

Li@n sa...

Men visst är det för härligt att fastna i tändsticks-träsket!
Kramen Lian

http://lottafruh.blogg.se sa...

Självklart ska man fånga dagen och denna härliga LO kommer att påminna om er sköna båttur!
Askar är skoj att göra och dina är superfina!
Ha det finemang!
Kram,
Lotta/ FruH

Camilla sa...

Fina askar gör du!!

Har du kollat min blogg på sistone? *ler